با توجه به مشکلاتی مانند ازدحام جمعیت، نبود وقت کافی برای خرید حضوری، ترافیک و از همه مهم شیوع کرونا در سرتاسر کشور این روزها تمایل افراد برای خرید کالا به صورت اینترنتی به شدت افزایش یافته است. از سوی دیگر بستر استفاده از پرداخت اینترنتی برای کاربران فراهم شده است. همین دلایل کافیست تا افراد بدون خروج از منزل و یا محل کار اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود نمایند. بنابراین در این روزها توجه به ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی با یک شیب تند رو به افزایش است. استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاهی به شما صاحبین مشاغل این امکان را می دهد که مشتریان خود را محدود به یک محله و یا شهر خاص نکنید؛ و در سطح کلان بتوانید فروشگاه خود را توسعه داده و از سرتاسر کشور مشتری جذب کنید. این کار سبب می شود محصولات شما بیشتر دیده شود و به راحتی بتوانید بازار بزرگی از مشتریان را به سمت خود جلب کنید. فضای اینترنت بستری را فراهم کرده است که برای جذب مشتری و فروش محصولات نیازی به حضور در فروشگاه نیست. دیگر لازم نیست صبح تا شب در فروشگاه بمانید و منتظر مشتری باشید. اینترنت توانسته است فضایی را فراهم کند که حتی در نیمه شب که فروشگاه شما بسته است نیز به فروش محصولات خود بپردازید. سرعت رشد طراحی سایت فروشگاهی به قدری شده است با هر لحظه تعلل مشتریان زیادی را از دست خواهید داد.
طراحی سایت فروشگاهی واکنشگرا
امروزه با توجه به اینکه گوشی های هوشمند فراگیر شده است و تقریبا 80 درصد مردم با استفاده از گوشی های هوشمند به جستجو در اینترنت می پردازند، انطباق فروشگاه اینترنتی با کلیه پلتفرم ها از اصلی ترین ویژگی های یک سایت فروشگاهی پیشرفته محسوب می شود.
طراحی سایت فروشگاهی ماژولار
سرعت رشد در دنیای اینترنت به حدی رسیده است که روزانه ده ها افزونه جدید وارد بازار می شود که از طریق آن ها می توان وب سایت را ارتقا داد. طراحی سایت فروشگاهی تبریز باید به گونه ای انجام شود که علاوه بر امکانات پیش فرض، در صورت نیاز بتوان امکانات جدیدی را به آن اضافه کرد.
طراحی ظاهر سایت به صورت سفارشی
ظاهر سایت کاملا سلیقه ای است و به همین دلیل در طراحی سایت فروشگاهی در گیلان، سلیقه مشتری بر نظر طراح اولویت دارد. پیش از آغاز طراحی، از مشتری خواسته می شود تا سایت هایی که از نظر ظاهر مورد پسند او می باشد را معرفی نماید. این سایت ها می توانند نمونه های داخلی و یا خارجی باشند.
طراحی سایت فروشگاهی با سرعت لود بالا
هدف از طراحی سایت دیده شدن توسط مخاطب است و این هدف زمانی محقق می شود که شما در نتایج برتر گوگل حضور داشته باشید. به همین جهت رعایت استاندارد های سئو از هر امر دیگری واجب تر است. داشتن نقشه سایت ، بهینه بودن نسبت کد به متن ، رعایت تگ گذاری صفحات و .. از مواردی هستند که یک وب سایت بهینه برای گوگل باید داشته باشد. برای موفقیت سایت رضایت گوگل شرط اساسی است!
طراحی سایت فروشگاهی بهینه
دسترسی سریع به اطلاعات باعث شده کاربران صبوری خود را از دست بدهند و از انتظار کشیدن بیزار شوند. اگر وبسایت زمان زیادی را صرف لود شدن کند بدون تردید شانس بسیار اندکی برای دیدن شدن توسط مخاطبیت را دارد. نتایج بدست آمده از بررسی ها نشان می دهند کاربران در 90درصد مواقع بیشتر از 6 الی 7 ثانیه برای باز شدن وب سایت صرف نمی کنند و سریعا به سراغ گزینه های بعدی که در پیشرو دارند می روند!
طراحی سایت فروشگاهی با پنل مدیریت پیشرفته
طراحی سایت فروشگاهی به صورت داینامیک این امکان را به شما می دهد که مدیریت کامل پرتال خود را بدون وابستگی به شرکت طراح به دست بگیرید. آموزش نحوه کار با پنل مدیریت در قالب یک فیلم توسط طراحان سایت تارینوتک در اختیار شما قرار داده می شود.
چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم؟
طراحی ساده بدون پیچیدگی :
بهترین فروشگاه های اینترنتی در سراسر جهان دارای ظاهری ساده و بدون پیچیدگی هستند. البته این بدین معنی نیست که اطلاعات مورد نیاز کاربر را از دسترس او خارج کنید بلکه باید توجه داشته باشید متن های بیش از حد و عکس های سردرگم کننده در صفحه اصلی وب سایت دیده نشود.
استفاده از تصاویر با کیفیت :
هیچ تردیدی نیست که یکی از گزینه های رسیدن به موفقیت در وب سایت های فروشگاهی وجود محتوای با کیفیت و منحصر به فرد است. هرچقدر عکس محصولات شما با کیفیت و منحصر به فردتر باشد تاثیر مثبتی بر روی کاربران خواهید داشت. سعی کنید عکس محصولاتی را که قرار می دهید منحصر به شرکت و یا فروشگاه خودتان باشد.
انتخاب هوشمندانه رنگ ها :
ممکن است در نگاه اول رنگبندی سایت مسئله مهمی نباشد اما حقیقت این است که تم های رنگی نقش بسیار موثری در موفقیت و یا عدم موفقیت یک وب سایت دارند. استفاده از رنگ های زیاد و نامتناسب سبب سردرگمی کاربران می شود و برعکس اگر از یک طیف رنگی درست استفاده شود کاربر بیشتر جذب وب سایت شما خواهد شد.
قرارگیری مهم ترین اطلاعات در بالای سایت :
فضای بالای هر فروشگاه اینترنتی بهترین مکان برای قرار دادن اطلاعات مهم است. اطلاعاتی که کاربران را ترغیب می کند به بخش های دیگر سایت سرک بکشند و راحت تر خرید کنند. منظور از قسمت بالای سایت هدر یا منوی بالایی سایت نیست. منظور ما فضایی است که پس از هدر قرار می گیرد و اولین فضایی که کاربر با باز کردن وب سایت آن را می بیند.
توجه به روند خرید و پرداخت :
یکی از مشکلاتی که کاربران با فروشگاه های آنلاین و اینترنتی دارند، کلاهبردار بودن برخی از فروشگاه ها است. لازم است فرایند خرید کاربران از ابتدا و انتها به طور کامل بررسی شود و کوتاه ترین و ساده ترین مسیر انتخاب شود. یکی از نکاتی که هنگام طراحی سایت باید به آن توجه داشت این است که صفحه ی مربوط به تایید نهایی محصول و خرید باید عاری از هرگونه تبلیغات باشد. لازم است تمرکز کاربر تنها بر روی تایید نهایی و خرید باشد. با افزودن هر المانی که باعث حواس پرتی کاربران می شود باید اجتناب کرد.
دسترسی آسان و سریع به محصولات در وب سایت فروشگاهی :
طراحی یک سایت فروشگاهی را در نظر داشته باشید که هیچ بازدید کننده ای نتواند به راحتی به محتوا آن دسترسی داشته باشد یا امکان جستجو قوی در سایت وجود نداشته باشد. سردرگمی کاربر این تاثیر را بر ذهنیت او نسبت به وب سایت و برند شما می گذارد و می تواند مسبب ترک کاربر از سایت شما شود. پس بنابراین وب سایت فروشگاهی باید دارای یک ساختار استاندارد به منظور دسته بندی درست تمامی محصولات و سیستم جستجو کاربردی و خوب باشد. اهمیتی که در وجود جستجو در یک وب سایت فروشگاهی برای شما وجود دارد آن است که اگر وب سایت شما به درستی کار نکند امکان نارضایتی کاربر و در نهایت ترک کردن سایت فروشگاهی را زیاد می کند. در نهایت نباید از جستجو های ساده استفاده کنیم و جستجو پیشرفته را باید به طراحی سایت فروشگاهی تان اعمال کنیم.
ثبت نام کردن کاربر به منظور خرید از یک سایت فروشگاهی :
همیشه این را به یاد داشته باشید که در طراحی یک سایت فروشگاهی یکی از بخش های مهم و متداول، بخش مربوط به ثبت نام کاربر است. در طراحی این قسمت از سایت باید دقت داشته باشید که یک فرم بزرگ با داده های زیاد در برابر کاربر قرار نگیرد. باید تعداد اطلاعات محدودی در قسمت نهایی خرید از کاربر خواسته شود همانند: آدرس، تلفن و … علاوه بر آن می توانیم در قسمت ثبت نام همه اطلاعات را از کاربر درخواست کنیم تا در قسمت خرید فقط چند فیلد قرار بگیرد که امکان تغییر آن برای مشتریان فراهم کند. اطلاعات در فرم ها، به شکل مرحله به مرحله دریافت می شود.
امکان مقایسه کردن محصولات :
مقایسه کردن تمامی محصولات در ظاهر شبیه یکی از امکانات ضروری برای سایت های فروشگاهی است. هنگامی که به مشتریان خود اجازه می دهیم که بتواند ویژگی های چند محصول را با هم مقایسه کنند و بهترین محصول را انتخاب کنند می توانیم اعتماد مشتری را جلب نماییم و در خرید های بعدی نیز از به وسیله وب سایت شما اقدام به خرید می کنند. پس بنابراین امکان مقایسه شدن محصولات یکی از ویژگی های بسیار مهم در وب سایت های فروشگاهی است.
بخش دیدگاه ها :
یکی از مواردی دیگری که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه داشته باشیم آن است که قسمت دیدگاه های مشتریان را فعال نماییم. فعال شدن این قسمت چندین مزیت دارد که عبارتند از :
الف) شما به این وسیله می توانید محصولات خود را مورد بررسی قرار دهید که کدام یک از آنها مورد قبول مشتریان می باشد و کدام یکی از آنها را مشتریان نمی پسندند. با توجه کردن به این قضیه می توانید تمام آن کالا ها را در سایت خود تکرار نمایید و یا اینکه دیگر آن را تکرار نکنید.
ب) با داشتن این کار مشتریان وب سایت فروشگاهی شما بازاریاب می گردند و می توانند با یکدیگر در تعامل قرار داشته باشند. در حقیقت تمام مشتریانی که محصولی از فروشگاه شما خریداری می کنند نظر خود را در این قسمت می گویند و دیگر مشتریان نیز می توانند آن نظرات را مشاهده نمایند تا با محصول آشنایی بیشتری پیدا کنند.
ج) داشتن دیدگاه در یک طراحی سایت فروشگاهی با کیفیت این امکان را به شما عزیزان می دهد که مشتریان با یکدیگر در ارتباط برقرار کنند و بتوانند نظر دیدگاه خود را درباره یک محصول بیان کنند.کاربران نیز با توجه به دیدگاه سایر مشتریان می توانند به راحتی خرید خود را انجام دهند.